Friday 19 April 2024
jour-01
PlayPlay
jour-01
jour-02
jour-03
previous arrow
next arrow

Δελτίο τύπου για το Ευρωπαϊκό Ερευνητικό Πρόγραμμα MATE

Όταν οι νέοι κλείνουν την “πόρτα” του πανεπιστημίου στον ρατσισμό…  Μία καινοτόμος προσέγγιση για την απόκτηση διαπολιτισμικών δεξιοτήτων για ημεδαπούς και ξένους φοιτητές με επίκεντρο τους ίδιους και τις ανάγκες τους. Θεσσαλονίκη, 27 Νοεμβρίου 2019 Το Εργαστήριο Εφαρμογών Πληροφορικής στα ΜΜΕ του Τμήματος Δημοσιογραφίας & ΜΜΕ του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης (ΑΠΘ), με επιστημονικά υπεύθυνο τον Καθηγητή και Διευθυντή του Εργαστηρίου Ανδρέα Βέγλη, συμμετέχει εδώ και έναν χρόνο σε μία καινοτόμο, ευρωπαϊκή πρωτοβουλία για την καταπολέμηση της ρητορικής μίσους και της ρατσιστικής συμπεριφοράς μεταξύ των νέων, και συγκεκριμένα φοιτητών ανώτατων εκπαιδευτικών ιδρυμάτων και ξένων φοιτητών που σπουδάζουν σε άλλη χώρα. Η πρωτοβουλία ξεκίνησε μέσω του Ευρωπαϊκού Ερευνητικού προγράμματος Erasmus+ (Key Action 2) ΜΑΤΕ (An Innovative, Student-Centered Approach to Intercultural Skills Acquisition for Students and Young Migrants), το οποίο έχει ως στόχο την προσέγγιση φαινομένων ρατσιστικής συμπεριφοράς, με έμφαση στον ρατσιστικό λόγο (ρητορική μίσους), και πώς αυτά αποτυπώνονται μεταξύ ημεδαπών φοιτητών και φοιτητών με καταγωγή από ξένες χώρες, μέσα από τις προσωπικές μαρτυρίες και τα βιώματα των ίδιων, καθώς και από εντοπισμό των συνηθέστερων μορφών ρητορικής μίσους διαδικτυακά (online) και στη καθημερινή ζωή (offline) στις έξι χώρες-εταίρους που συμμετέχουν στο πρόγραμμα. Εκτός από το Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης (Ελλάδα), στο έργο ΜΑΤΕ συμμετέχουν επίσης το Mediterranean Management Centre (Κύπρος), που είναι και συντονιστής του έργου, το Τεχνολογικό Πανεπιστήμιο Κύπρου (Κύπρος), το Πανεπιστήμιο του Alicante (Ισπανία), το FH Joanneum University of Applied Sciences (Αυστρία), το Folkuniversitetet (Σουηδία) και η εταιρία Eurocircle (Γαλλία). Απώτερος σκοπός της ερευνητικής αυτής προσπάθειας είναι ο εντοπισμός και η ανάλυση των κοινών μορφών ρητορικής μίσους στις τάξεις των φοιτητών στις χώρες-εταίρους, η εκπαίδευση των φοιτητών σχετικά με στρατηγικές ως προς την καταγγελία ρατσιστικών φαινομένων εντός πανεπιστημίου, αλλά και ευρύτερα στην κοινωνία, και εν συνεχεία, με βάση την υπάρχουσα πληροφορία και έχοντας πάντα τους ίδιους φοιτητές και τις ανάγκες τους στο επίκεντρο, το έργο στοχεύει στην κατασκευή ενός διαδικτυακού εργαλείου για την αξιολόγηση των διαπολιτισμικών δεξιοτήτων των τελικών χρηστών, το οποίο θα παρέχει αυτόματη ανατροφοδότηση σχετικά με το επίπεδο των δεξιοτήτων και τα ελλείμματα του κάθε χρήστη. Το εργαλείο, καθώς και το υπόλοιπο παραγόμενο υλικό του έργου, θα είναι πολυγλωσσικά και ελεύθερα διαθέσιμα μέσα από την ιστοσελίδα του ΜΑΤΕ, ενώ η κοινοπραξία των εταίρων που συμμετέχουν φιλοδοξεί αυτά να αποτελέσουν την βάση για έναν πανευρωπαϊκό οδηγό καλών πρακτικών για την απόκτηση διαπολιτισμικών δεξιοτήτων, τον περιορισμό της ξενοφοβίας και των διακρίσεων και την προαγωγή του σεβασμού και της διαφορετικότητας σε εθνικό και πανευρωπαϊκό επίπεδο. Το ΜΑΤΕ αναμένετε να ολοκληρωθεί σε έναν χρόνο, το Δεκέμβριο του 2020. Τα αποτελέσματα από τις δύο πρώτες φάσεις του προγράμματος που έχουν ολοκληρωθεί θα παρουσιαστούν από το Εργαστήριο Εφαρμογών Πληροφορικής στα ΜΜΕ, σε ειδική εκδήλωση που θα διεξαχθεί στην Σχολή Οικονομικών και Πολιτικών Επιστημών την Τετάρτη 18 Δεκεμβρίου 2019 στην αίθουσα 319. Πληροφορίες για το πρόγραμμα μπορείτε να βρείτε: ΜΑΤΕ: http://mate.projectsgallery.eu/ Twitter: https://twitter.com/MATE65696796 Facebook: https://www.facebook.com/MATE-358521511655150/?epa=SEARCH_BOX LinkedΙN: https://www.linkedin.com/showcase/mate-project/ Για περαιτέρω διευκρινίσεις μπορείτε να επικοινωνήσετε με τον Επιστημονικά Υπεύθυνο Καθηγητή Ανδρέα Βέγλη (veglis@jour.auth.gr) ή με την Δέσποινα Μάντζιαρη (mantziad@jour.auth.gr) *Σχετικά με το Εργαστήριο Εφαρμογών Πληροφορικής στα ΜΜΕ του ΑΠΘ: medialab.jour.auth.gr]]>