Οδηγίες για Νέους Φοιτητές

Οι πρωτοετείς φοιτητές οφείλουν να μεριμνήσουν για τα παρακάτω ζητήματα. Για οποιαδήποτε απορία ή διευκρίνιση μπορούν να απευθύνονται στη γραμματεία του Τμήματος, στους συμβούλους σπουδών ή να ζητούν απευθείας τεχνική υποστήριξη από τα αντίστοιχα τμήματα του ΑΠΘ μέσω των στοιχείων επικοινωνίας που δίνονται σε κάθε ενότητα.

  1. Ηλεκτρονική Προεγγραφή στην ιστοσελίδα του Υπουργείου www.minedu.gov.gr κατά τις ημερομηνίες που έχουν ορισθεί
  2. Κατάθεση των δικαιολογητικών στην Γραμματεία του Τμήματος κατά τις ημερομηνίες που έχουν ορισθεί και τις ώρες 11:00-13:00 για έλεγχο και ολοκλήρωση της εγγραφής
  3. Παραλαβή του Δελτίου Ενεργοποίησης Ηλεκτρονικών Υπηρεσιών
  4. Απόκτηση ιδρυματικού λογαριασμού χρήστη για τις ηλεκτρονικές υπηρεσίες του Πανεπιστημίου (απόκτηση δηλαδή e-mail του ΑΠΘ)
  5. Ηλεκτρονική Υποβολή αίτησης για φοιτητική ταυτότητα και πάσο στη διεύθυνση http://academicid.minedu.gov.gr
  6. Δήλωση εγγραφής εξαμήνου
  7. Δήλωση Μαθημάτων
  8. Δήλωση Συγγραμμάτων στον ‘ΕΥΔΟΞΟ’
  9. Εγγραφή στη βιβλιοθήκη του τμήματος
  10. Μέσω ηλεκτρονικής διαδικασίας μπορεί ο ενδιαφερόμενος να κάνει αίτημα για κάρτα σίτισης

Οι φοιτητές των μεγαλύτερων εξαμήνων πρέπει να διεκπεραιώνουν κάθε εξάμηνο τα βήματα 5,6,7 (στο παραπάνω πλαίσιο).

1. Εγγραφή Πρωτοετών

Οι εγγραφές γίνονται στην Γραμματεία του Τμήματος. Τα δικαιολογητικά που απαιτούνται και οι ημερομηνίες υποβολής τους ανακοινώνονται στην ιστοσελίδα του Τμήματος: https://www.jour.auth.gr

Πληροφορίες  στα τηλ.: 2310 992055, 2310 992063

2. Δελτίο Ενεργοποίησης Ηλεκτρονικών Υπηρεσιών

Οι πρωτοετείς προπτυχιακοί φοιτητές θα πρέπει να παραλάβουν πρώτα από τη Γραμματεία το Δελτίο Ενεργοποίησης Ηλεκτρονικών Υπηρεσιών [OTP (One Time Password)] και αφού ενεργοποιήσουν τον ιδρυματικό λογαριασμό χρήστη για τις ηλεκτρονικές υπηρεσίες του Πανεπιστημίου από την ιστοσελίδα www.register.auth.gr θα μπορούν να αιτηθούν για ακαδημαϊκή ταυτότητα και πάσο στη διεύθυνση http://academicid.minedu.gov.gr

3. Απόκτηση Ιδρυματικού Λογαριασμού Χρήστη Υπηρεσιών Α.Π.Θ.

Ο Ιδρυματικός Λογαριασμός Χρήστη (institutional account) εκδίδεται από το Κέντρο Λειτουργίας Δικτύου (ΚΛΔ) ΑΠΘ και είναι απαραίτητος για τη χρήση των υπηρεσιών που παρέχονται στην πανεπιστημιακή κοινότητα του ΑΠΘ. (http://www.auth.gr/e-auth/7103)

Αποτελείται από το όνομα χρήστη (username) και τον κωδικό πρόσβασης (password), τα οποία είναι κοινά για όλες τις υπηρεσίες που προσφέρει το ΚΛΔ. Οι υπηρεσίες αυτές περιγράφονται αναλυτικά στη σελίδα http://noc.auth.gr/services

Για να αποκτήσετε Ιδρυματικό Λογαριασμό πρέπει να παραλάβετε από τη Γραμματεία του Τμήματός το έγγραφο “Δελτίο Ενεργοποίησης Πρόσβασης Φοιτητών στις Ηλεκτρονικές Υπηρεσίες ΑΠΘ”. Όταν παραλάβετε το παραπάνω έγγραφο, διαβάστε και ακολουθήστε τις οδηγίες που περιέχει.

Εναλλακτικές διαδικασίες απόκτησης Ιδρυματικού Λογαριασμού υπάρχουν μόνο για ειδικές περιπτώσεις και αναφέρονται στη σελίδα http://noc.auth.gr/services/personal/accounts/AccountNew.html

4. Φοιτητική Ταυτότητα (& Δελτίο Φοιτητικού Εισητηρίου – Πάσο)

Από το ακαδημαϊκό έτος 2012-2013 το Υπουργείο Παιδείας και Θρησκευμάτων, Πολιτισμού και Αθλητισμού, ανέπτυξε ένα νέο κεντρικό πληροφοριακό σύστημα για την έκδοση νέας ακαδημαϊκής ταυτότητας για τους φοιτητές. Στην ακαδημαϊκή ταυτότητα ενσωματώνεται και το Δελτίο Φοιτητικού Εισιτηρίου (ΠΑΣΟ) (για όσους φοιτητές το δικαιούνται), το οποίο καταργείται ως ξεχωριστό έντυπο.

Η φοιτητική ταυτότητα εκδίδεται για όλους τους φοιτητές (προπτυχιακούς, μεταπτυχιακούς &υποψήφιους διδάκτορες).

Για όσους φοιτητές δικαιούνται πάσο, αυτό ενσωματώνεται στη νέα ακαδημαϊκή ταυτότητα όπου θα αναγράφεται η ακριβής περίοδος ισχύος του δικαιώματος φοιτητικού εισιτηρίου.

ΔΙΚΑΙΟΥΧΟΙ ΔΕΛΤΙΟΥ ΦΟΙΤΗΤΙΚΟΥ ΕΙΣΙΤΗΡΙΟΥ (ΠΑΣΟ)

Δικαιούχοι του δελτίου φοιτητικού εισιτηρίου (πάσο)  σύμφωνα με την υπ’ αριθ. Φ.5/114196/Β3/04-10-2011 (τ. Β΄/2234) Κοινή Υπουργική Απόφαση είναι οι εξής:

α) Οι φοιτητές πλήρους φοίτησης του πρώτου κύκλου σπουδών που δεν είναι ήδη κάτοχοι πτυχίου ΑΕΙ για όσα έτη απαιτούνται για τη λήψη πτυχίου σύμφωνα με το ενδεικτικό πρόγραμμα σπουδών προσαυξημένα κατά δύο (2) έτη.

β) Οι φοιτητές μερικής φοίτησης του πρώτου κύκλου σπουδών που δεν είναι ήδη κάτοχοι πτυχίου ΑΕΙ για διπλάσια έτη από όσα απαιτούνται για τη λήψη πτυχίου σύμφωνα με το ενδεικτικό πρόγραμμα σπουδών.

γ) Οι φοιτητές του δεύτερου κύκλου σπουδών που δεν είναι ήδη κάτοχοι μεταπτυχιακού τίτλου για όσα έτη διαρκεί η φοίτησή τους σύμφωνα με το εκάστοτε ενδεικτικό πρόγραμμα δεύτερου κύκλου σπουδών.

δ) Οι φοιτητές του τρίτου κύκλου σπουδών που δεν είναι ήδη κάτοχοι διδακτορικού τίτλου για τέσσερα (4) έτη από την ημερομηνία εγγραφής τους.

ε) Οι φοιτητές-πολίτες κρατών μελών της Ευρωπαϊκής Ένωσης και τρίτων κρατών, οι οποίοι σπουδάζουν σε ημεδαπό ΑΕΙ στα πλαίσια του προγράμματος κινητικότητας της Ευρωπαϊκής Ένωσης «Erasmus» για όσο χρόνο διαρκεί η φοίτησή τους στο ημεδαπό ΑΕΙ

Για όσους φοιτητές δεν δικαιούνται πάσο, η ακαδημαϊκή ταυτότητα επέχει θέση απλής ταυτότητας.

Για τη χορήγηση των νέων καρτών (Ακαδημαϊκή ταυτότητα με ενσωματωμένο ΠΑΣΟ) οι φοιτητές υποβάλλουν ηλεκτρονικά την αίτησή τους στην διεύθυνση http://academicid.minedu.gov.gr

Οι πρωτοετείς προπτυχιακοί φοιτητές θα πρέπει να παραλάβουν πρώτα από τη Γραμματεία το Δελτίο Ενεργοποίησης Ηλεκτρονικών Υπηρεσιών [OTP (One Time Password)] και αφού ενεργοποιήσουν τον ιδρυματικό λογαριασμό χρήστη για τις ηλεκτρονικές υπηρεσίες του Πανεπιστημίου από την ιστοσελίδα www.register.auth.gr θα μπορούν να αιτηθούν για ακαδημαϊκή ταυτότητα και πάσο στη διεύθυνση http://academicid.minedu.gov.gr

Η παραλαβή της νέας ακαδημαϊκής ταυτότητας φοιτητή θα γίνεται χωρίς καμία οικονομική επιβάρυνση από το σημείο του αναδόχου που θα επιλέξει ο φοιτητής.

Η  για οποιοδήποτε λόγο διακοπή της φοιτητικής ιδιότητας συνεπάγεται αυτόματα παύση του δικαιώματος κατοχής του δελτίου ειδικού εισιτηρίου, το οποίο στην περίπτωση αυτή θα πρέπει να επιστρέφεται στη Γραμματεία.

Σε περίπτωση απώλειας ή καταστροφής της ακαδημαϊκής ταυτότητας, η αίτηση επανεκτύπωσης θα γίνεται μόνο από την Γραμματεία του Τμήματος, με τη συνυποβολή από τον φοιτητή της σχετικής επίσημης βεβαίωσης απώλειας από Δημόσια Αρχή. Στην περίπτωση αυτή ο φοιτητής θα επιβαρύνεται με το κόστος επανεκτύπωσης της ταυτότητας.

5. Δήλωση Εγγραφής Εξαμήνου

Όλοι οι προπτυχιακοί φοιτητές οφείλουν να κάνουν ηλεκτρονικά τη ΔΗΛΩΣΗ ΕΓΓΡΑΦΗΣ ΕΞΑΜΗΝΟΥ με τους παρακάτω τρόπους:

  • μέσω της ιστοσελίδας http://m.auth.gr
  • μέσω της εφαρμογής κινητών τηλεφώνων “ΑΠΘ mobile” που είναι διαθέσιμη από
    το Android Market και το Apple Store.

Ο φοιτητής πρέπει να επιλέξει ‘ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗ ΓΡΑΜΜΑΤΕΙΑ’ και κατόπιν να
αυθεντικοποιηθεί με τον ιδρυματικό του λογαριασμό κατά τα γνωστά. Με την
ολοκλήρωση της διαδικασίας αποστέλλεται αυτόματα από το σύστημα  μήνυμα
ηλεκτρονικού ταχυδρομείου με τα στοιχεία επιβεβαίωσης της εγγραφής στο
εξάμηνο.

Περισσότερες λεπτομέρειες για τη διαδικασία ΔΗΛΩΣΗΣ ΕΓΓΡΑΦΗΣ ΕΞΑΜΗΝΟΥ είναι
διαθέσιμες στην ιστοσελίδα https://web.itc.auth.gr/portal/content/view/367/243/

Για την αποτελεσματικότερη εξυπηρέτηση των φοιτητών προτείνεται η αποστολή
email προς την εξυπηρέτηση χρηστών του Κέντρου Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης (ΚΗΔ)(e-mail: support@auth.gr).

Η εξυπηρέτηση χρηστών του ΚΗΔ λειτουργεί στον προθάλαμο του Αναγνωστηρίου (1ος όροφος) της Κεντρικής Βιβλιοθήκης του ΑΠΘ τις ώρες 08:30 – 14:30.

Επιπλέον, οι φοιτητές μπορούν να επικοινωνούν στα:

τηλ.: 2310-999000 (εργάσιμες μέρες, 08:15-15:15),

fax: 2310-998492

6. Δήλωση Μαθημάτων

Σε κάθε εξάμηνο σπουδών υποχρεούνται οι φοιτητές να δηλώνουν τα μαθήματα, τα οποία πρόκειται να παρακολουθήσουν και να εξεταστούν. Οι ημερομηνίες υποβολής των δηλώσεων  ανακοινώνονται στην ιστοσελίδα του Τμήματος: https://www.jour.auth.gr

Η δήλωση των μαθημάτων γίνεται ηλεκτρονικά στη διεύθυνση:

https://web.itc.auth.gr/portal/start .

Ο φοιτητής πρέπει να επιλέξει ‘Ηλεκτρονικές υπηρεσίες φοιτητών ΑΠΘ’ και ‘Είσοδος’ (στο κάτω μέρος της σελίδας). Βγαίνει έτσι στη σελίδα πιστοποίησης του πανεπιστημίου όπου και εισάγει το όνομα χρήστη (username) και τον κωδικό πρόσβασης (password) που έχει επιλέξει κατά τη διαδικασία δημιουργίας λογαριασμού.

Για υποστήριξη σε θέματα ηλεκτρονικής γραμματείας επικοινωνήστε με το τηλέφωνο 2310999000, είτε με email στην ηλεκτρονική διεύθυνση support@auth.gr.

7. Δήλωση Συγγραμμάτων στο  Σύστημα Εύδοξος

(http://www.auth.gr/e-auth/7095 & https://service.eudoxus.gr/student )

Είναι η υπηρεσία για την άμεση και ολοκληρωμένη παροχή των Συγγραμμάτων των φοιτητών. Η διαδικασία είναι πλήρως αυτοματοποιημένη και προσφέρει:
(α) Πλήρη ενημέρωση στους φοιτητές για τα παρεχόμενα Συγγράμματα σε κάθε μάθημα
(β) Δυνατότητα άμεσης παραλαβής των Συγγραμμάτων και
(γ) Αποτελεσματικούς μηχανισμούς για την ταχεία αποζημίωση των Εκδοτών και για την αποτροπή της καταχρηστικής εκμετάλλευσης των δημόσιων πόρων

8. Εγγραφή στη βιβλιοθήκη του Τμήματος

Οι φοιτητές μετά την ολοκλήρωση της εγγραφής τους στο Τμήμα οφείλουν να απευθυνθούν στους υπευθύνους της βιβλιοθήκης για να παραλάβουν την κάρτα βιβλιοθήκης τους και να ενημερωθούν για τις υπηρεσίες  που τους παρέχονται. Η βιβλιοθήκη βρίσκεται στον 2ο όροφο του Τμήματος και λειτουργεί καθημερινά από τις 9:00 μέχρι τις 17:00.  Τηλ. 2310 992093, 231099209