Tuesday 19 March 2024
jour-01
PlayPlay
jour-01
jour-02
jour-03
previous arrow
next arrow

Βασίλης Βαμβακάς

Βαθμίδα: Αναπληρωτής Καθηγητής

Γνωστικό αντικείμενο:
Κοινωνιολογία της Επικοινωνίας

Τοποθεσία γραφείου:
Γραφείο Μ1, Βασ. Ηρακλείου 12

Τηλέφωνο: +30 2310 991 971

E-mail: vamvakasv@jour.auth.gr

Ώρες γραφείου:
Τετάρτη 12:00-14:00 (Εγνατίας 46, 2ος όροφος) και
Πέμπτη 11:00-12:00 στο https://authgr.zoom.us/j/97289698103

Διδασκόμενα μαθήματα:

Προπτυχιακό επίπεδο

  • Κοινωνιολογία της μαζικής επικοινωνίας
  • ΜΜΕ και πολιτισμός
  • Διαφήμιση και επικοινωνία (συνδιδασκαλία με Κ.Κεντερελίδου)
  • Ιδεολογία, κοινωνικές ταυτότητες και ΜΜΕ

Μεταπτυχιακό επίπεδο

Ελληνόφωνο πρόγραμμα

  • Θεωρίες Συνομωσίας και Ρητορική Μίσους στα Μέσα Επικοινωνίας
  • Τηλεοπτική κουλτούρα και Διαδίκτυο

Αγγλόφωνο πρόγραμμα

  • Qualitative Research Methods in Communication
  • TV and Digital Cultures

Ερευνητικά ενδιαφέροντα

Κοινωνιολογία της δημοφιλούς κουλτούρας, πολιτική επικοινωνία, πολιτισμικές σπουδές.

EΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΗ ΕΜΠΕΙΡΙΑ

Από το 2002-2011 διατέλεσε επιστημονικός σύμβουλος στη Βουλή, στη Νομαρχιακή Αυτοδιοίκησης Αθηνών-Πειραιώς και στα Υπουργεία Παιδείας, Δια Βίου Μάθησης και Θρησκευμάτων, Υγείας και Κοινωνικής Αλληλεγγύης

ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΗ ΕΜΠΕΙΡΙΑ /ΑΚΑΔΗΜΑΪΚΕΣ ΔΙΑΚΡΙΣΕΙΣ /MEΛΟΣ ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΙΚΩΝ ΦΟΡΕΩΝ

  1. Υποτροφία του Ιδρύματος Κρατικών Υποτροφιών (ΙΚΥ) στην ειδικότητα της Πολιτικής Θεωρίας για την εκπόνηση διδακτορικής διατριβής στο Τμήμα Επικοινωνίας και Μέσων Μαζικής Ενημέρωσης του Εθνικού και Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών (1997-2000).
  2. Οργάνωση και συντονισμός του Ερευνητικού Σεμινάριου υποψηφίων διδακτόρων του Τμήματος Δημοσιογραφίας και ΜΜΕ του ΑΠΘ.

ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΕΜΠΕΙΡΙΑ ΣΕ ΑΛΛΑ ΤΜΗΜΑΤΑ /ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΑ /ΙΔΡΥΜΑΤΑ

  1. Τμήμα Πολιτικών Επιστημών, Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης (εντεταλμένος διδασκαλίας βάσει του Π.Δ.407-1980), 2002-2007.
  2. Τμήμα Επικοινωνίας και ΜΜΕ, Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών (αναπληρωτής διδασκαλίας), 2004-2005
  3. Τμήμα Επικοινωνίας και ΜΜΕ, Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών (εντεταλμένος διδασκαλίας βάσει του Π.Δ.407-1980), 2007-2010.
  4. ΣΕΠ στο Μεταπτυχιακό Πρόγραμμα “Διοίκηση Πολιτισμικών Μονάδων”, Ελληνικό Ανοιχτό Πανεπιστήμιο, 2010-2016
  5. Συντονιστής και ΣΕΠ της Θεματικής Ενότητας “Διαδικτυακή Δημοσιογραφία” του Μεταπτυχιακού Προγράμματος του ΕΑΠ “Σύγχρονες Δημοσιογραφικές Σπουδές”, 2016-2020

ΔΗΜΟΣΙΕΥΣΕΙΣ

Μονογραφίες

  1. Εκλογές και επικοινωνία στη Μεταπολίτευση. Πολιτικότητα και Θέαμα, Σαββάλας, 336 σελίδες, Αθήνα, 2006.
  2. Ο λόγος της κρίσης. Πόλωση, βία, αναστοχασμός στην πολιτική και δημοφιλή κουλτούρα, Επίκεντρο, Θεσσαλονίκη, 2014
  3. Gr80s. H Ελλάδα του Ογδόντα στην Τεχνόπολη, Συλλογισμός, περιεχόμενο και μεθοδολογία για μια έκθεση, Μέλισσα, Αθήνα, 110 σελίδες (με Παναγή Παναγιωτόπουλο)

Επιμέλειες

  1. Η Ελλάδα στη δεκαετία του ’80. Κοινωνικό, πολιτικό και πολιτισμικό λεξικό, Επίκεντρο, Θεσσαλονίκη,2014 (συνεπιμέλεια με Παναγή Παναγιωτόπουλο)
  2.  Gr80s. H Ελλάδα του Ογδόντα στην Τεχνόπολη (κατάλογος της έκθεσης με συλλογή κειμένων από όλους τους ειδικούς επιμελητές), Τεχνόπολη, Αθήνα, 2017 (συνεπιμέλεια με Παναγή Παναγιωτόπουλο)
  3. Οι αμερικανικές σειρές στην ελληνική τηλεόραση. Δημοφιλής κουλτούρα και ψυχοκοινωνική δυναμική, Παπαζήσης, Αθήνα, 2017 (συνεπιμέλεια με Αγγελική Γαζή)
  4. 50 χρόνια ελληνική τηλεόραση. Πρακτικά Συνεδρίου Εργαστήριου Πολιτισμικών και Οπτικών Σπουδών Τμήματος Δημοσιογραφίας και Μέσων Μαζικής Επικοινωνίας ΑΠΘ, Επίκεντρο, Θεσσαλονίκη, 2018 (συνεπιμέλεια με Γρηγόρη Πασχαλίδη)

Δημοσιεύσεις σε περιοδικά, συλλογικούς τόμους, πρακτικά συνεδρίων

  1. “Acrobats on a Rope: Greek Society between Contemporary European Demands and Archaic Cultural Reflexes” (με Π. Παναγιωτόπουλο) στο Β. Temel (ed), The Great Catalyst: European Union Project and Lessons from Greece and Turkey. Lexington Books, 2014.
  2. “Ο συστημικός εθνικολαϊκισμός των ελληνικών ΜΜΕ”, στο Λαϊκισμός στην ιστορία, την τέχνη, την πολιτική, Σχολή Μωραΐτη. Εταιρεία Σπουδών Νεοελληνικού Πολιτισμού και Γενικής Παιδείας, 2017, σσ. 231-251
  3. Είδη πολιτικής εικονογραφίας στον ελληνικό κινηματογράφο (1974-2010)”, Filmicon blog
  4. The online element in the intermedia agenda-setting: The case of the Greek indignant citizens movement” στο Juliet Dee (ed.) From Tahrir Square to Ferguson: Social networks as facilitators of social movements, Peter Lang, 2018, σσ.331-353
  5. “Το τηλεοπτικό βίωμα της ελληνικής κρίσης (2009-2013)”, Νέα Εστία, τ.1876, 2018, σσ.184-232
  6. Παλιές και νέες πολιτικές εκφάνσεις του δημοφιλούς χιούμορ στην Ελλάδα της κρίσης”, Επιστήμη και Κοινωνία. Επιθεώρηση πολιτικής και ηθικής θεωρίας, 2018, σσ.140-178
  7. “Φάσεις και αντιφάσεις των οικογενειακών σχέσεων στην ελληνική διαφήμιση”, στο Περιπέτειες του ιδιωτικού στη μεταπολιτευτική Ελλάδα, Σχολή Μωραΐτη. Εταιρεία Σπουδών Νεοελληνικού Πολιτισμού και Γενικής Παιδείας, 2019
  8. Αναπαραστάσεις της κρίσης στις τηλεοπτικές διαφημίσεις (2009-2013), Ινστιτούτο Επικοινωνίας, 2019
  9. Athens, alternative city: graffiti and radical tourism στο Panayis Panayiotopoulos, Dimitris Sotiropoulos (eds)Political and Cultural Aspects of Greek Exoticism, Palgrave Pivot, 2019, σσ.153-166
  10. “Τhe “weird” and “ideal” branding of family in greek films and advertising” στο Zandides, E. (ed) Semiotics and visual communication III: Cultures of branding (με Ε.Τsipou, A.Xenidou), 2019, σσ.98-127
  11. “Modernizing Tradition: Love, Friendship, Family and De-Urbanization in Greek TV Fiction (1993-2018)”, Filmicon6, 2020

Περισσότερα στο https://auth.academia.edu/VassilisVamvakas

ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΗ ΕΜΠΕΙΡΙΑ

Επιστημονικά υπεύθυνος στα ερευνητικά έργα

  1. “H επίδραση των μέσων κοινωνικής δικτύωσης στην ειδησεογραφική θεματολογία στην Ελλάδα”, Ενίσχυση νέων ερευνητών, Επιτροπή Ερευνών ΑΠΘ,2013-2014.
  2. Επιστημονική ευθύνη και γενική επιμέλεια της έκθεσης (μαζί με Παναγή Παναγιωτόπουλο) Gr80s. H Ελλάδα του Ογδόντα στην Τεχνόπολη (Ιανουάριος-Μάρτιος 2017). Φορείς Χρηματοδότησης: Τεχνόπολις Δήμου Αθηναίων, Στέγη Γραμμάτων και Τεχνών του Ιδρύματος Ωνάση
  3. Επιστημονικός υπεύθυνος της αρχειακής έρευνας 70 χρόνια έντυπης ελληνικής διαφήμισης. σε συνεργασία με το Ινστιτούτο Επικοινωνίας

ΕΠΙΒΛΕΨΗ ΔΙΔΑΚΤΟΡΙΚΩΝ ΔΙΑΤΡΙΒΩΝ ΚΑΙ ΜΕΤΑΔΙΔΑΚΤΟΡΙΚΩΝ ΕΡΕΥΝΩΝ

Εκπονούμενες Διδακτορικές διατριβές: 3 (επιβλέπων)