Thursday 18 April 2024
jour-01
PlayPlay
jour-01
jour-02
jour-03
previous arrow
next arrow

Μαρίνα Τζωαννοπούλου

Βαθμίδα: Επίκουρος Καθηγητής

Γνωστικό αντικείμενο:
Εκμάθηση δεύτερης/ξένης γλώσσας και νοητικό λεξικό – διδασκαλία της αγγλικής για ειδικούς σκοπούς

Τοποθεσία γραφείου:
Γραφείο Μ2, Βασ. Ηρακλείου 12

Τηλέφωνο: +30 2310 992 061

Fax: +30 2310 992 094

E-mail: marijo@jour.auth.gr

Ώρες γραφείου:
Παρασκευή: 16:00-17:00
Τετάρτη: πρωί, μετά από συνεννόηση (marijo@jour.auth.gr)

Διδασκόμενα μαθήματα (εξάμηνο)

Προπτυχιακό επίπεδο

  • Τεχνικές Συγγραφής
  • Αγγλικά για Ειδικούς Σκοπούς
  • Writing for the Print Media
  • Writing for the Broadcast Media

Μεταπτυχιακό επίπεδο

Ερευνητικά ενδιαφέροντα

Εφαρμοσμένη γλωσσολογία, εκμάθηση, απόκτηση και διδασκαλία της δεύτερης/ξένης γλώσσας, ψυχογλωσσολογία, αγγλικά για ειδικούς σκοπούς, ολοκληρωμένα προγράμματα μάθησης και περιεχομένου.

ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΗ ΕΜΠΕΙΡΙΑ

1994-σήμερα: Μέλος ΔΕΠ, Τμήμα Δημοσιογραφίας & ΜΜΕ (ΤΔ&ΜΜΕ) –ΑΠΘ
1992-94: Ειδική Μεταπτυχιακή Υπότροφος (Ε.Μ.Υ.) στο Τμήμα Αγγλικής Γλώσσας και Φιλολογίας της Φιλοσοφικής Σχολής του ΑΠΘ
1992-94: Διδασκαλία της αγγλικής γλώσσας σε φροντιστήρια του νομού Θεσσαλονίκης
1991-92: Διδασκαλία της νέας ελληνικής ως ξένης γλώσσας στη Σχολή Κλασσικών Σπουδών (School of Classics) του Trinity College, Πανεπιστημίου του Δουβλίνου
1990-91: Διδασκαλία της αγγλικής γλώσσας σε ενήλικες στο Ελληνοαμερικανικό Κολέγιο IAS (Institute of Advanced Studies), Θεσσαλονίκη
1987-88: Διδασκαλία της αγγλικής στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση (πιλοτικό πρόγραμμα για την εισαγωγή των ξένων γλωσσών στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση)

ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΑ ΕΝΔΙΑΦΕΡΟΝΤΑ

Εφαρμοσμένη γλωσσολογία, εκμάθηση, απόκτηση και διδασκαλία της δεύτερης/ξένης γλώσσας, ψυχογλωσσολογία, αγγλικά για ειδικούς σκοπούς, ολοκληρωμένα προγράμματα μάθησης και περιεχομένου.

ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΗ ΕΜΠΕΙΡΙΑ /ΑΚΑΔΗΜΑΪΚΕΣ ΔΙΑΚΡΙΣΕΙΣ /MEΛΟΣ ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΙΚΩΝ ΦΟΡΕΩΝ

  1. Γενική Γραμματέας στην Ελληνική Εταιρεία Εφαρμοσμένης Γλωσσολογίας (2000-2004)
  2. Μέλος της συντακτικής ομάδας του Journal of Applied Linguistics (2000-2004)
  3. Συντονίστρια προγραμμάτων ERASMUS (2009-2013)
  4. Υπεύθυνη εφαρμογής ECTS (2009-2013)
  5. Μέλος της Επιτροπής Οδηγού Σπουδών 1995-σήμερα)
  6. Υπεύθυνη για την υλοποίηση του Παραρτήματος Διπλώματος (Diploma Supplement) στο προπτυχιακό και μεταπτυχιακό πρόγραμμα σπουδών (2012-13)
  7. Συντονίστρια του Τμήματος για τη διαδικασία απόκτησης του Ευρωπαϊκού Χάρτη Εκπαίδευσης (ECTS label) από το ΑΠΘ (2013)
  8. Μέλος στις: Ελληνική Εταιρεία  Εφαρμοσμένης Γλωσσολογίας, British Association for Applied Linguistics, TESOL, ECREA

ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΕΜΠΕΙΡΙΑ ΣΕ ΑΛΛΑ ΤΜΗΜΑΤΑ /ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΑ /ΙΔΡΥΜΑΤΑ

  1. Τμήμα Αγγλικής Γλώσσας και Φιλολογίας, ΑΠΘ, 1992-95.
  2. Τμήμα Κλασσικών Σπουδών, Trinity College, Πανεπιστήμιο του Δουβλίνου, 1991-92.

ΔΗΜΟΣΙΕΥΣΕΙΣ

Επιμέλειες Συλλογικών Τόμων/Αφιερωματικών τευχών περιοδικών

  1. Kavadia, Α., Tzoannopoulou M. and Tsangalidis A. (eds.) New Directions in Applied Linguistics. Thessaloniki: University Studio Press, 887 pages, 2006.

Κεφάλαια σε συλλογικούς τόμους / Άρθρα σε αφιερωματικά τεύχη (5 αντιπροσωπευτικά)

1.      “Word association tests in English and Greek: The syntagmatic-paradigmatic shift revisited”, in A. Kavadia, M. Tzoannopoulou and A. Tsangalidis (eds.) New Directions in Applied Linguistics, Thessaloniki: University Studio Press, 518-531, 2006.

2.      “Authentic texts and syllabus design for students of Journalism”, στο Η Διδασκαλία Ξένων Γλωσσών στο ΑΠΘ, Ελληνική Εταιρεία Εφαρμοσμένης Γλωσσολογίας, Θεσσαλονίκη: Τυπογραφείο ΑΠΘ, 27-37, 2000.

Άρθρα σε έγκριτα επιστημονικά περιοδικά (5 αντιπροσωπευτικά)

  1. The role of form in the second language mental lexicon: Some evidence from university-level students of English”, Working Papers in Linguistics, 5: 19-29, 2004.
  2. Form and meaning in the second language lexicon: Some evidence from Greek advanced learners of English”, Journal of Applied Linguistics, 18: 29-42, 2002.

Άρθρα σε έγκριτα επιστημονικά συνέδρια (5 αντιπροσωπευτικά)

  1. “Emotional intelligence and L2 vocabulary learning: A study in higher education”, Proceedings of the 46th Annual Meeting of the British Association for Applied Linguistics, Heriot-Watt University, Edinburgh, UK, 5-7 September 2013.
  2. “Teacher performance in university lectures: A contrastive analysis of L1 and L2 discourse”, Proceedings of the 19th European Symposium on Languages for Special Purposes, University of Vienna, Austria, 8-10 July 2013.
  3. “Exploring Emotional Intelligence, Language Anxiety and Academic Success in an ESP Context”, Proceedings of the 34th Annual Meeting of the Department of Linguistics, School of Philology, Aristotle University of Thessaloniki, 16-18 May, 2013.
  4. “Foreign language anxiety and fear of negative evaluation in the Greek university classroom”, Proceedings of the 21st International Symposium on Theoretical and Applied Linguistics, School of English, Aristotle University of Thessaloniki, 5-7 April 2013.
  5. “CLIL in higher education: A study of students’ and teachers’ strategies and perceptions”, Cross-curricular Approaches to Language Education, Proceedings of the 15th International Conference on Applied Linguistics, Greek Applied Linguistics Association, Thessaloniki, 23-25 November 2012.

ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΗ ΕΜΠΕΙΡΙΑ

Συμμετοχή στα ερευνητικά έργα

  1. “Language Rich Europe: Πρακτικές πολυγλωσσίας στα ελληνικά Μέσα: Διαπιστώσεις και προτάσεις”, British Council, 2012-3
  2. “Αναμόρφωση του προγράμματος προπτυχιακών σπουδών του Τμ. Δημοσιογραφίας και Μέσων Μαζικής Επικοινωνίας ΑΠΘ για τη σύνδεση των σπουδών με τις ΤΠΕ”, ΕΠΕΑΕΚ, 2007-2008.

ΕΠΙΒΛΕΨΗ ΔΙΔΑΚΤΟΡΙΚΩΝ ΔΙΑΤΡΙΒΩΝ ΚΑΙ ΜΕΤΑΔΙΔΑΚΤΟΡΙΚΩΝ ΕΡΕΥΝΩΝ

Εκπονούμενες Διδακτορικές διατριβές: 2 (συνεπιβλέπων)