Γιώργος Τσουρβάκας

Βαθμίδα Αναπληρωτής Καθηγητής

Γνωστικό αντικείμενο Οικονομία των ΜΜΕ

τοποθεσία γραφείου
6ος όροφος

Τηλέφωνο
2310 992076

Fax
2310 992098

Ιστοσελίδα
http://www.jour.auth.gr/tsourvakas

e-mail
gtsourv@jour.auth.gr

διδασκόμενα μαθήματα

Προπτυχιακό επίπεδο

Οικονομία των ΜΜΕ
Οργάνωση και Διοίκηση των ΜΜΕ
Μάρκετινγκ Επικοινωνιών
Αρχές Οικονομικών
Καινοτομία και Επιχειρηματικότητα

Μεταπτυχιακό επίπεδο
Οργάνωση και Διοίκηση Πολιτιστικών και μη κερδοσκοπικών Οργανισμών (εαρινό εξάμηνο)
Μέθοδοι Έρευνας ΙΙ

Ερευνητικά ενδιαφέροντα

Οικονομικά των ΜΜΕ, το μάνατζμεντ των οργανισμών επικοινωνίας, πολιτισμού και των μη κερδοσκοπικών οργανισμών, το μάρκετινγκ των πολιτιστικών και μη κερδοσκοπικών οργανισμών.

EΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΗ ΕΜΠΕΙΡΙΑ

2001-σήμερα: Μέλος ΔΕΠ, Τμήμα Δημοσιογραφίας & ΜΜΕ (ΤΔ&ΜΜΕ) –ΑΠΘ
2012: ΑΠΘ. Επιτροπή Ερευνών. Δημιουργία της Στρατηγικής Μάρκετινγκ Επικοινωνιών του φορέα ΔΑΣΤΑ (Δομή Απασχόλησης και Σταδιοδρομίας).
2000-1: North European Studies και στο SBS Studies of Business Sciences. Διδασκαλία του μαθήματος “Αρχές Μάνατζμεντ”.
2000-1: 2ο Ινστιτούτο Επαγγελματικής Κατάρτισης Λάρισας. Διδασκαλία του Μαθήματος “Θεωρία της Επικοινωνίας”.

ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΑ ΕΝΔΙΑΦΕΡΟΝΤΑ

Τα Οικονομικά των ΜΜΕ, το Μάνατζμεντ των οργανισμών επικοινωνίας και πολιτισμού, το μάνατζμεντ των μη κερδοσκοπικών οργανισμών, το μάρκετινγκ των  πολιτιστικών και μη κερδοσκοπικών οργανισμών.

ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΗ ΕΜΠΕΙΡΙΑ /ΑΚΑΔΗΜΑΪΚΕΣ ΔΙΑΚΡΙΣΕΙΣ /MEΛΟΣ ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΙΚΩΝ ΦΟΡΕΩΝ

  1. Μέλος  των επιτροπών, για την επιμέλεια εκδόσεων οδηγού σπουδών, για τις ανάγκες της βιβλιοθήκης και την παραλαβή βιβλίων και περιοδικών, όπως και για την παραλαβή υλικού.
  2. Ακαδημαϊκός υπεύθυνος του προγράμματος Erasmus /Socrates το 2004-2007.
  3. Υπεύθυνος της Επιτροπής Κοινωνικής Πολιτικής του Τμήματος Δημοσιογραφίας και Μέσων Μαζικής Επικοινωνίας του Αριστοτελείου για φοιτητές με ειδικές ανάγκες το 2004-2007.
  4. Υπεύθυνος για την καθοδήγηση και παρακολούθηση των σπουδών αλλοδαπών υποτρόφων του Α.Π.Θ. που φοιτούν στο τμήμα Δημοσιογραφίας και ΜΜΕ.
  5. Μέλος της Επιτροπής Διεθνών Ζητημάτων του Τμήματος Δημοσιογραφίας και ΜΜΕ από το 2006.
  6. Βράβευση από την European Media Management Education Association (EMMA) της καλύτερης έρευνας του συνεδρίου του 2010 στο Παν. Westminster του Λονδίνου.
  7. Μέλος στις ΕΜΜΑ, Ινστιτούτο Επικοινωνίας, AEJMC, Οικονομικό Επιμελητήριο Ελλάδος, British Institute of Management, YEALE,  Greek Association of Law and Economics.
  8. Πρόεδρος της τοπικής οργανωτικής επιτροπής του 10ου Παγκόσμιου Συνεδρίου Οικονομίας και Διοίκησης των Οργανισμών των Μέσων Μαζικής Επικοινωνίας. Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης, 23-27 Μαΐου 2012.
  9. Μέλος  (μόνιμο ή περιοδικό) των editorial board των επιστημονικών περιοδικών International Journal on Media Management, Journal of Broadcasting & Electronic Media, Journal of Cultural Economics, European Academy of Management Conference, Eurolimes, WSEΑS.

ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΕΜΠΕΙΡΙΑ ΣΕ ΑΛΛΑ ΤΜΗΜΑΤΑ /ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΑ /ΙΔΡΥΜΑΤΑ

  1. University of Westminster, School of Media, Arts and Design, Επισκέπτης Καθηγητής, 2010-11.
  2. City University London, School of Social Sciences, Επισκέπτης Καθηγητής, 2010-11.
  3. Ελληνικό Ανοικτό Πανεπιστήμιο, Σχολή Κοινωνικών Επιστημών, Μεταπτυχιακό Πρόγραμμα Σπουδών (Master) Διοίκηση Πολιτιστικών Μονάδων, 2007-9.
  4. Ελληνικό Ανοικτό Πανεπιστήμιο, Σχολή Κοινωνικών Επιστημών, Πρόγραμμα Σπουδών Διοίκηση Επιχειρήσεων και Οργανισμών, 2006-7.
  5. Δημοκρίτειο Πανεπιστήμιο Θράκης, Τμήμα Αρχιτεκτόνων Μηχανικών. Επίκουρος Καθηγητής (ΠΔ 407/80), 2000-5.
  6. Universidad San Pablo CEU (Spain). Aπό 20/11/06-24/11/06 στα πλαίσια του προγράμματος Socrates Teaching Mobility, 2006.
  7. Universita Degi Studi Di Teramo (Italy)NIVE από 09/05/05-13/05/05 στα πλαίσια του προγράμματος Socrates Teaching Mobility, 2005.
  8. Universitat Wien (Austria). Aπό 09/03/04-13/03/04 στα πλαίσια του προγράμματος Socrates Teaching Mobility, 2004.
  9. University Fernando Pessoa (Portugal). Από 30/04/02-06/05/02 στα πλαίσια του προγράμματος Socrates Teaching Mobility, 2002.

ΔΗΜΟΣΙΕΥΣΕΙΣ

Μονογραφίες

  1. Μάνατζμεντ Επικοινωνιακών και Πολιτιστικών Οργανισμών. Πλαίσιο, Εργαλεία, Στρατηγικές. Θεσσαλονίκη: University Studio Press, 2012 (σελ. 428).
  2. Επικοινωνιακή Πολιτική και Τηλεοπτική Αγορά: Μηχανισμοί Επίτευξης Ποιοτικού Τηλεοπτικού Προγράμματος. Θεσσαλονίκη: University Studio Press, 2006 (σελ. 67).

Κεφάλαια σε συλλογικούς τόμους (5 αντιπροσωπευτικά)

  1. “Social Media: Managerial and Economic Opportunities and Challenges”. (Francisco J. Perez Latre & George Tsourvakas), in Friedrichsen Mike & Muhl-Benninghaus Wolfgang (eds.) Handbook of Social Media Management. Value Chain and Business Models in Changing Media Markets. Springer, 201-218, 2013.
  2. “Corporate Socially Responsible Practices for Internal and External Stakeholders: Differences between Print and Electronic Media” (K. Agas, C. Georgakarakou, V. Antonopoulou, G. Tsourvakas), in Z. Vukanovic & P. Faustino (eds.) Managing Media Economy, Media Content and Technology in the Age of Digital Convergence. Podgorica, Montenegro: MediaXXI & Naarodna Knjiga, 161-190, 2011.
  3. “Learning Culture Features of Middle Staff Employees in Media Companies ” (G. Tsourvakas, E. Petridou, P. Dekoulou), in A. Albarran, P. Faustino & R. Santos (eds.) The Media as a Driver of the Information Society. Economics, Management. Lisboan: MediaXXI, 160-190, 2008.
  4. “A Comparison of Regulations that Enhance Trust in E-commerce Between Europe and U.S.”, in L. Borges Gouveia and S. Gaio (eds) Readings in Information Society. Porto: Fernando Pessoa University Press, 209-222, 2004.
  5. “Developing Institutions in Candidate EU Countries for Efficient Radio-Television Markets”, in A. Landuyt., R. de La Brosse., and I. Horga (eds) The Contribution of Mass Media to the Enlargement of European Union. Bruxelles: EU Publications, 227-238, 2003.

Άρθρα σε έγκριτα επιστημονικά περιοδικά (5 αντιπροσωπευτικά)

  1. “The Polarization of Commercial and Journalistic Values in the Newspaper Industry: An Exploratory Study in Greece”. (P. Dekoulou & G. Tsourvakas), Journal of Applied Journalism & Media Studies, 1(2): 181-200, 2012.
  2. “Integrating Learning and Work in the Newspaper industry: A Comparative Study of  Greek and Swiss Journalists”. (P. Dekoulou, K. Puhringer, C. Georgakarakou, G. Tsourvakas), Journal of Media Business Studies, 7(1): 59-90, 2010.
  3. “Internal and External Competition for Advertising Revenues in the Greek Radio  Market”. (K. Agas, G. Tsourvakas, P. Rekaiti ), Journal of Radio and Audio Media, 16(1): 102-116, 2009.
  4. 4. “Leadership Styles in the Top Greek Media Companies: Leading People With a Mixed Style”. (G. Tsourvakas, E. Dekoulou, Y. Zotos), The International Journal on Media Management, 9(2): 77-86, 2007.   
  5. “Public Television Programming Strategy Before and After Competition: The Greek Case”, The Journal of Media Economics, 17(3): 193-205, 2004.

Άρθρα σε έγκριτα επιστημονικά συνέδρια (5 αντιπροσωπευτικά)

  1. “Television and Sport: Between Culture and Commerce”. X World Media Economics and Management Conference, 23-27 May Thessaloniki, Paper Presented: (P. Iosifidis, G. Tsourvakas, B. Simeonidou), 2012.
  2. “Corporate Social Responsibility and Media Management: Suggestions for Corporate Governance in Media Companies”. European Media Management Education Association (EMMA) Annual Conference, June 10-11 June Moscow, Paper Presented:

(F. J. Perez-Latre, G. Tsourvakas, B. Symeonidou) 2011.

  1. “Social Responsible Content as Leadership Strategy Component for Dominant Media Companies”. IX World Media Economics and Management Conference, 2-6 June Bogota. Paper Presented: (G. Tsourvakas, Y. Zotos, P. Dekoulou), 2010.
  2. “How Green Can Media Companies be According to Media Manager’s Point of View”. IX World Media, 2-6 June Bogota. Paper Presented: (G. Tsourvakas, C. Georgakarakou, K. Agas, E. Chairetakis), 2010.
  3. “Advertisers’ New Selection Criteria for Newspapers. A Comparison between Greece and Bulgaria”, European Media Management Education Association (EMMA) Annual Conference, 5-6 February London. Paper Presented: (G. Tsourvakas, R. Konstantinova, K. Agas) 2010.

ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΗ ΕΜΠΕΙΡΙΑ

Συμμετοχή στα ερευνητικά έργα

  1. “The Euro Crisis, Media Coverage, and Perceptions of Europe within the EU”. Reuters Institute for the Study of Journalism, Department of Politics and International Relations, University of Oxford, 2012-2013.
  2. University of Rome tor Vergata, Italy. Συμμετοχή στο διεθνές ερευνητικό πρόγραμμα    SENT. Μέλος της επιτροπής καταγραφής των “Οικονομικών σπουδών που           σχετίζονται με την Ευρωπαϊκή Ένωση”, 2007-2010.
  3. ΑΠΘ, Τμήμα Οικονομικών Επιστημών. Έρευνα με θέμα “Οργανισμοί Μάθησης:  Στρατηγική, Κουλτούρα, Δομή, Πολιτικές Διοίκησης Ανθρώπινων Πόρων. Μια Εμπειρική Έρευνα στις Ελληνικές Μικρομεσαίες Επιχειρήσεις, 2006-2007.
  4. ΑΠΘ, Τμήμα Οικονομικών Επιστημών. Έρευνα με θέμα “DREAM-EQUAL”, Δίκτυο για την Καταπολέμηση του Ρατσισμού και της Ξενοφοβίας στα Μέσα Μαζικής            Επικοινωνίας. Υπεύθυνος Καθηγητής Γ. Ζώτος. Μέλος της βασικής επιστημονικής ομάδας, 2002-2003.

ΕΠΙΒΛΕΨΗ ΔΙΔΑΚΤΟΡΙΚΩΝ ΔΙΑΤΡΙΒΩΝ ΚΑΙ ΜΕΤΑΔΙΔΑΚΤΟΡΙΚΩΝ ΕΡΕΥΝΩΝ

Ολοκληρωμένες Διδακτορικές διατριβές: 1 (επιβλέπων) / 1 (συνεπιβλέπων)

Εκπονούμενες Διδακτορικές διατριβές: 4 (επιβλέπων) / 4 (συνεπιβλέπων)