3 Νέα Μαθήματα Επιλογής Κατεύθυνσης!

Αγαπητοί φοιτητές και φοιτήτριες σας ενημερώνουμε για τα παρακάτω τρία νέα μαθήματα επιλογής κατεύθυνσης που θα προσφερθούν κατά το εαρινό εξάμηνο.

Διαπροσωπικές Σχέσεις και Διαδίκτυο

[Κατεύθυνση Μέσων Μαζικής Επικοινωνίας]

Το μάθημα εξετάζει τη διαμόρφωση και τη διατήρηση των διαπροσωπικών σχέσεων στο διαδίκτυο. Εισάγει τους φοιτητές στις έννοιες της δημιουργίας της διαπροσωπικής σχέσης (φιλικής, ερωτικής, συγγενικής κ.α.), στην πρόκληση της διαπροσωπικής έλξης και την πορεία μιας διαπροσωπικής σχέσης (διατήρηση, σύγκρουση, διάλυση). Το κύριο μέρος του μαθήματος θα αφορά στην επίδραση του διαδικτύου (κυρίως των μέσων κοινωνικής δικτύωσης) στην διαμόρφωση και διατήρηση των σχέσεων. Επίσης, θα συζητηθούν θέματα που αφορούν στην παρουσίαση του εαυτού και των σχέσεων στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, καθώς επίσης και ζητήματα αποκάλυψης προσωπικών στοιχείων και εξαπάτησης στο διαδίκτυο.

Δημιουργική Γραφή

[Κατεύθυνση Δημοσιογραφίας]

Το μάθημα αφορά τις τεχνικές της δημιουργικής μη μυθοπλαστικής γραφής που συνδέονται με τα ποικίλα σχολιογραφικά ή αφηγηματικά δημοσιογραφικά είδη, όπως την επιφυλλίδα, το χρονογράφημα, την προσωπική στήλη, το αφηγηματικό και συμμετοχικό ρεπορτάζ, τη σε βάθος συνέντευξη, τα προφίλ, τις ιστορίες ανθρώπινου ενδιαφέροντος κλπ. Το μάθημα περιλαμβάνει τη μελέτη διακεκριμμένων συγγραφέων της λογοτεχνικής και αφηγηματικής δημοσιογραφίας καθώς και τη δημιουργία κειμένων κατάλληλων για την ανάπτυξη ενός προσωπικού ύφους, πέρα από τη συμβατικοποιημένη πληροφοριακή γραφή.

Δημοσιογραφικός Λόγος

[Κατεύθυνση Δημοσιογραφίας]

Το αντικείμενο αυτό περιλαμβάνει την περιγραφή του δημοσιογραφικού (και κυρίως του ειδησεογραφικού) λόγου με βάση πρωτίστως τον φορέα μετάδοσής του (Τύπο, ραδιόφωνο, τηλεόραση, διαδίκτυο) αλλά και άλλα κριτήρια, όπως τον φορέα χρηματοδότησής του (π.χ. δημόσια vs ιδιωτική τηλεόραση) ή την εκδοτική γραμμή ενός Μέσου (π.χ. «ποιοτικές» vs. ταμπλόιντ ή life style εφημερίδες/περιοδικά). Περιλαμβάνει, επίσης, την περιγραφή των κυριότερων ειδών της ειδησεογραφίας με βάση το περιεχόμενό της (γενική, οικονομική, αθλητική, πολιτιστική ειδησεογραφία) ή την κοινωνιολογική/ανθρωπολογική της οπτική (ειδήσεις επικαιρότητας vs. «ανθρώπινες ιστορίες»). Παράλληλα, είναι ανάγκη να πλαισιωθεί και από μια σειρά ασκήσεων γραφής (σύντομων ή ανεπτυγμένων ειδήσεων/ρεπορτάζ) πάνω σε ποικίλα ζητήματα της τρέχουσας επικαιρότητας.